Тема: Опрацювання даних як інформаційний процес.
Кодування та декодування повідомлень.
Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
Узагальнення і систематизація знань
1. Декодуйте
повідомлення закодоване шифром Цезаря зі зсувом на 4 літери
праворуч.
- Йсґссг – ьи хкпґ,
- лсштфргцког;
- ртг яотпг;
- упгцг
- отзчеґссг цґ зиотзчеґссг утелзтрписсґ.
А)процесор;
Б)таблиця;
В)кодування.
Б)таблиця;
В)кодування.
3. «Квадрат Полібія». Під час кодування повідомлення кожна літера змінюється парою цифр – номерами стовпця та рядка таблиці, на перетині яких вона розміщена.
Декодуйте повідомлення з використанням шифру:
А)53 63 43 64 61 14 43 63;
Б)24 11 21 13 42 64 65;
В)62 43 51 34 31 11 33 33 65;
Г)53 13 11 24 11;
Ґ)62 34 13 61 63;
Д)51 11 33 52;
Е)53 63 61 32 61 33 24 11 64 52 65;
Є)52 33 44 43 63 23 11 24 42 62 11;
Ж)53 43 31 52 51 43 23 13 61 33 33 65;
З)31 52 51 61 43 62 11 63 24 11;
И)62 43 13 43 33 62 42;
І)53 63 42 33 24 61 63;
Ї)53 63 43 61 62 24 43 63;
Й)23 42 25 62 11;
К)14 13 11 42 51.
Декодуйте повідомлення з використанням шифру:
А)53 63 43 64 61 14 43 63;
Б)24 11 21 13 42 64 65;
В)62 43 51 34 31 11 33 33 65;
Г)53 13 11 24 11;
Ґ)62 34 13 61 63;
Д)51 11 33 52;
Е)53 63 61 32 61 33 24 11 64 52 65;
Є)52 33 44 43 63 23 11 24 42 62 11;
Ж)53 43 31 52 51 43 23 13 61 33 33 65;
З)31 52 51 61 43 62 11 63 24 11;
И)62 43 13 43 33 62 42;
І)53 63 42 33 24 61 63;
Ї)53 63 43 61 62 24 43 63;
Й)23 42 25 62 11;
К)14 13 11 42 51.
4. Зображення,
створене олівцем на аркуші паперу у клітинку, закодоване за таким правилом:
стрілка вказує напрямок, у якому переміщується олівець по лінії сітки, а число
вказує кількість клітинок для переміщення. Відтворіть закодоване зображення:
Немає коментарів:
Дописати коментар